Theaterbrief aus Großbritannien (3) - Das vom "German theatre" inspirierte Experiment "Secret Theatre" des Lyric Hammersmith London
Avantgarde food for a starving audience
by Andrew Haydon
26 March 2014. In May 2012 Sebastian Nübling's collaborative production of Simon Stephens's Three Kingdoms landed in London. The effect felt like a massive explosion within British theatre. The mainstream, and broadsheet critics, either hated it ("You'd have to be debauched beyond redemption in order to conclude that you were actually enjoying the spectacle while it happened" – Michael Coveney, WhatsOnStage.com) or politely dismissed it ("It's an unsettling piece that pulses with menace and demented humour yet slips at times into self-indulgence." – Henry Hitchings, Evening Standard). The Guardian's Michael Billington tried to bury it ("The plot is made harder to follow by Nübling's grossly self-advertising production, in which everything is overstated and overheated... his production is always trying to tell us how idiosyncratically clever it is.").
Seite 2 von 2
meldungen >
- 18. Mai 2024 Publikumsstudie 2023 am Badischen Staatstheater
- 18. Mai 2024 ITI-Preis 2024: KULA Compagnie
- 17. Mai 2024 Mülheim: KinderStückePreis 2024 an Armela Madreiter
- 17. Mai 2024 Interimslösung für Volksbühne Berlin
- 16. Mai 2024 Cottbus: Hasko Weber wird Interimsintendant
- 14. Mai 2024 Hamburg: Matthias Lilienthal übernimmt Lessingtage
- 13. Mai 2024 Bayreuther Festspiele: Katharina Wagner verlängert
- 11. Mai 2024 EU-Nachhaltigkeitsprojekt "Greenstage" gestartet
neueste kommentare >
-
KinderStückePreis Madreiter Verdient
-
Hasko Weber nach Cottbus Umbauerprobter Intendant
-
Pygmalion, Berlin Autofiktionale Highlights
-
Hasko Weber nach Cottbus Nachhaltigkeit
-
Hasko Weber nach Cottbus Umbaustress
-
Hasko Weber nach Cottbus Schnupperkurs
-
Polizei, Ruhrfestspiele Ab September in Hannover
-
Polizei, Ruhrfestspiele Invektivität
-
Polizei, Ruhrfestspiele Nächste Folge
-
Hasko Weber nach Cottbus Widerspruch?
nachtkritikcharts
dertheaterpodcast
nachtkritikvorschau